В Україні вступили в силу зміни щодо притягнення до відповідальності за порушення правил паркування

Відповідний закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів” був прийнятий у грудні 2017 року. Зміни покликані ліквідувати стихійне паркування та проблеми, пов’язані з ним. Про нововведення у правилах зупинки, стоянки та паркування автомобілів розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький.

За його словами, уповноважені особи зможуть виносити постанови по справі про адміністративне правопорушення без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

“Таким чином, правоохоронці не будуть зобов’язані чекати на водія, як зараз, щоб виписати йому штраф. Також відповідно до нового закону, це зможуть робити і спеціальні муніципальні служби”, — розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.

Він додав, що якщо адміністративне правопорушення, передбачене частинами 1, 3 ст. 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки), частинами 1, 2 ст. 152-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування зобов’язані розмістити на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Це відбувається за умови, якщо технічні можливості дозволяють встановити відповідальну особу на місці вчинення правопорушення. Якщо ж технічні можливості не дозволяють цього зробити, уповноважена особа має розмістити на лобовому склі транспортного засобу повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності.

Олексій Білошицький наголосив, що згідно із законом автомобіль можуть евакуювати у таких випадках:

1. Транспортний засіб поставлено на проїзній частині у два та більше рядів;
2. Розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, зокрема:
а) на залізничних переїздах;
б) на трамвайних коліях;
в) на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
г) на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
д) тощо;
3. Своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі, осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
4. Розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
5. Розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
6. Перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
7. Порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Водночас перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції зазначив, що при тимчасовому затриманні транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу буде фіксуватися в режимі фотозйомки (відеозапису).

“Інформація про тимчасове затримання транспортного засобу буде передаватися на абонентський номер рухомого (мобільного) зв’язку та на адресу електронної пошти, зазначені належними користувачами або особами, за якими зареєстровані транспортні засоби. Однак, станом на сьогодні, є багато власників, які під час реєстрації транспортного засобу не надали електронну пошту чи мобільний номер. Також над даним питанням працюють спеціалісти МВС для того, щоб це виправити та впровадити”, — розповів Олексій Білошицький.

За його словами, повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу та вартості послуги із його транспортування та зберігання. Передбачено також запровадження обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта господарювання, що надає послуги із транспортування та зберігання транспортних засобів, на випадок заподіяння шкоди при здійсненні цих операцій.

“Необхідно ще доопрацювати декілька технічних деталей і привести деякі підзаконні акти у відповідність до цих нововведень. Але вже дуже скоро ми побачимо ці правила в дії, і вулиці наших міст стануть більш комфортними як для пішоходів, так і для водіїв”, — підкреслив Олексій Білошицький.

Департамент комунікації Національної поліції України